خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مسابقات بوكس مهيار منشي پور و تاگيلا فررو


مهيارمنشي پور ،قهرمان ايراني الاصل بوكس جهان و مقيم فرانسه
قيمت 30000ريال

مسابقات بوكس مهيار منشي پور و تاگيلا فررو مسابقات بوكس مهيار منشي پور و تاگيلا فررو
مسابقات بوكس مهيار منشي پور و تاگيلا فررو
مسابقات بوكس مهيار منشي پور و تاگيلا فررو يك سي دي

 شامل یک حلقه سی دی با کیفیت عالی


مهيارمنشي پور ،قهرمان ايراني الاصل بوكس جهان و مقيم فرانسه

Mahyar Monshipour

 

نام : مهيار منشي پور

محل تولد : تهران

تاريخ تولد : 21 مارس 1975(1فروردين 1354 )

قد : 64/1 متر

وزن : 55 كيلو

لقب : تايسون كوچو لو (  Little Tyson  )

مليت : فرانسوي

محل اقامت : شهر پوآتيه ( فرانسه )

ورزش حرفه اي : فوق خروس وزن مشت زني ( بوكس )

زمان آغاز به ورزش حرفه اي : 26 اكتبر 1996

مربي :  BEN   " " Mohamed Bennama

جوايز كشوري و جهاني :

قهرمان خروس وزن فرانسه در سال 2002

قهرمان خروس وزن  اروپا در سال 2003-2002

قهرمان خروس وزن جهان در سال 2003 و 2004 و 2005

 

مهيار منشي پور ، قهرمان فوق خروس وزن جهان ، در فروردين 1354در تهران متولد شد . در سال 1364 پدرش او را نزد عمه اش در شهر پوآتيه فرانسه فرستاد. مهيار پس از اخذ ديپلم در اين شهر، پس از اين که به خاطر دل پدرش يک سال پزشکي خوانده بود، تغيير رشته داد و  توانست مدرک تربيت بدني را بگيرد. ولي تحصيل براي او کافي نبود . خود وي مي گويد: "اگر معلم ورزش مي شدم، تنها يک خارجي معمولي بودم که در درس هايش موفق شده است . اما من مي خواستم در نوک قله باشم و اين از طريق بوکس ممکن بود . چون فکرمي کردم براي اين کار ساخته شده ام . " او در سال 1996به ورزش حرفه اي روي آورد و شش سال بعد قهرمان فرانسه و اروپا شد.

مهياربيرون رينگ آرام و متمرکز است ، ولي در مسابقه ازهمان لحظه اول به حريف خود هجوم مي برد و با ضربات بي وقفه و صاعقه وارش رقيب خود را وادار به شكست مي كند . ژان کلودبوتيه قهرمان سابق اروپا و مفسر کانال پلوس فرانسه در مورد وي مي گويد: "مهيار استثنايي است. انگيزه زيادي دارد که او را از يک فرد عادي متمايز مي کند، او يک بوکسور تماشايي با استيلي تهاجمي است."

ماجراي تغيير مليت او نيز همچون زخمي است که هنوز درمان نشده است . مهيار در سال1997 يعني 11 سال پس از آمدن به فرانسه، در حالي که چند روز پيش از آن قهرمان تورنمنت فرانسه شده بود ، تقاضاي مليت فرانسوي کرد . اما پاسخ به اين تقاضا دو سال و نيم طول کشيد و در نهايت پاسخ منفي بود به اين بهانه که او دانشجو است . خود وي در اين مورد مي گويد : "خيلي نااميد شدم چون مرتكب خطايي نشده بودم و تنها چيزي كه به ذهنم مي رسيد اين بود كه متولد فرانسه نيستم و از کارتون يا آهنگ هايي صحبت مي کنند که مربوط به بيست يا بيست و پنج سال پيش است و من آنها را نمي شناسم . اما تاريخ فرانسه را خيلي بهتر از اکثر کساني مي دانم که هر روز ملاقاتشان مي کنم . " در نهايت ، مهيار منشي پور به مددنماينده مجلس ، فرانسوا زاينيبرت ، در منطقه اوت گارون مليت فرانسوي را در سال 2001 دريافت كرد .

مهيار منشي پور باوجود علاقمندي به سرزمين پدري اش ، دو خاطره ناگوار از ايران را باخود همراه دارد . خاطره بد او از ايران زماني است كه مادرش از پدرش جدا شد و اورا در دو سالگي ترك كرد. حادثه غمبار زلزله بم ، ديگر خاطره تاسف انگيز او از ايران است . از آنجا كه پدر بزرگ مهيار متولد شهر بم بوده است ، هنگامي که در دسامبر2003 زلزله بم اتفاق افتاد ، او به شهربم آمد و با مردمي مهربان روبرو شد . وي مي گويد : " با ديدن مردم تسکين يافتم و با سربلندي برگشتم . " او در بازگشت اتحاديه همياري فرانسه – بم را همراه همسر روانشناس فرانسوي اش "آن" به وجود آورد و به لطف آن ساخت يک مدرسه را شروع نمود . وي بر اين باور است كه " اين يک وظيفه نيست بلکه يک دين است . بايد اين پروژه را به پايان برسانم. تنها زماني آرام و مفتخر مي شوم که اين کار به پايان برسد. اين چيزي نبود که تصورش را داشتم اما امکانات ما اجازه بيش از اين را نمي دهد."

در سال 2007 میلادی کتابی به نام  « La Rage d’être français   » از مهیار منشی پور منتشر شده است .
قيمت : 40000 ريال
قيمت : 120000 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت